ابزار و آلات طراحی


بزرگ ترین الماس جهان خورشید است،که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد

کاغذ

تنوع در کاغذهای موجود در نگاه اول موجب دلهره و شگفتی می‌شود. شما باید اطلاعات روی کاور کاغذ را مطالعه کنید تا بفهمید چه نوع کاغذی است. اغلب کاغذهای معمولی دو نوع هستد. ولم که تقریباً زبر است. و plate که نرم است. عملکرد هر کدام فرق می‌کند. بنابراین آنها را امتحان کنید تا متوجه بشوید که هر کدام به چه کار می‌آیند. طراحی روی کاغذ نرم بخصوص با قلم طراحی خیلی سریع انجام می‌شود. طراحی روی کاغذ زبر کمی کندتر انجام می‌شود و مناسب مداد است. کاغذهای مخصوص مداد هم انواع متفاوتی دارند. و به لحاظ شفافیت و سفیدی و کاربردی درجه بندی می‌شوند. شما باید حداقل دو برند متفاوت از آنها را تجربه کنید. همیشه روی سطح اصلی کاغذ طراحی کنید زیرا روی دوم کاغذ حالتش فرق می‌کند. کاغذهای مخصوص آبرنگ هم با دو مدل بسته‌ای یا ورقهای تکی در بازار موجود هستند.

در فشن کاغذهای آبرنگ تقریباً سطحی زبر دارند و در مقایسه با آنهایی که سطحی زبر دارند بهتر عمل می‌کنند. و کاغذهای زبر خیلی آب بخودشان جذب می‌کنند و نقاشی کردن روی آنها خیلی طول می‌کشد.

کاغذ طراحی: کاغذ گرته برداری

شرکتهای تولید کننده کاغذ کاعذهای منحصر بفرد تولید می‌کنند. بعضی از آنها نسبت به دیگری شفاف‌ترند یا از نظر نازکی با نمونة دیگری متفاوت هستند. انواع گوناگونی از آنها نرم هستند و مناسب همه ابزار طراحی هستند. بقیه کیفیت کمتری دارند و برای کارهای پر حجم و حرفه‌ای دوام نمی‌آورند. اغلب کاغذهای گرته برداری را می‌توانید بعنوان کاور برای طراحی اتان استفاده کنید یا برای اقدامات مقدماتی برای طراحی مفهومی استفاده کنید. یعنی زمانیکه یک ایده دارید و می‌خواهید خیلی سریع آن را روی کاغذ پیاده کنید. همه کاغذهای گرته‌برداری از نظراستفاده محدودیت دارند. مگر قابلیت شفافیت آنها یعنی وقتیکه روی یک عکس قرارش می‌دهیم می‌توانیم تصویر زیری را بخوبی ببینیم. این کاغذ برای غلط گیری (اصلاح طرح) خیلی خوب است و بعنوان پوشش روی طرح بسیار مناسب است.

مداد گرافیت وآبنوسی

مداد گرافیت شبیه همین مدادهای چوبی معمولی هستند که با آنها می‌نویسیم. مدادهای آبنوسی ممکنه با روکش پلاستیکی عرضه شوند. فرق این دو در این است که مدادهای طراحی در نوک آنها است یکی هارد و دیگری نرم است. مثلاً H برای مدادهای هارد یا خشک و دیگری B  برای مدادهای نرم.

شما باید این نوع مدادها را تجربه کنید تا میزان خشک یا نرم بودن آنها را امتحان کنید. به هر حال نوک این مدادها نازک و ظریف است و باید بخوبی از آنها نگهداری کنید. تا نشکند و اونوقت تیز کردن مجدد آنها کمی مشکل است. مدادهای مهندسی یا اتود هم هستند. نوک اینها قابل تعویض است.

مداد رنگی

سه مدل مداد رنگی داریم: 1- نوک ضخیم 2- نوک نرم 3- که جوهر آنها آبکی است. قانوناً هرچه نوک مداد نازکتر باشد رنگش تیره‌تر و نرم‌تر است. نوکهای ضخیم‌تر خطوط چین‌دار می‌دهند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 26 دی 1390 15:32 |- آزی -|


adidas-thems